NATO DOSYASI /// BURHAN SAVAŞ : NATO ve Emperyalizm VE KÜÇÜK BİR ANEKDOT

İstanbul Üni. Fen Fak. Yüksek Kimya’da iken kısacık bir ilan gözüme ilişti , Öğrenci Bürosu camına iliştirilmiş ; " Devlet Hava Meydanları ve Akaryakıt Tesisleri Fen Araştırma Lâboratuvarı " 1 Adet Kim. Y. Müh. öğrencisine stajyer kadrosu açmış .

Biz parasız takım Diploma Tezi Stajı’nı çoktan tamamlamamıza rağmen " ekmek parası" staj dediğimiz " işler" peşindeidik her zaman. Öğrenci Bürosu Koridorunda dakikada bir turluyorduk.

Ânında stajı kaptım. Ver elini Ankara.

Önce , Cebeci’deki Site Yurdu’nda İstanbul uyanıklığı ile boş bir yatak yaratma !

Dönem Demirel dönemlerinden biri.

Ankara’da Bakanlıklar’daki Lâboratuvar’ın tam mesai saatinde kapısındayım. İnanılır şey değil , Lâboratuvar kapısındaki onlarca kişiyi aşıp içeri giremiyorum. Sıra bekle dediler , acır gibi yüzüme bakan arka sıradan biri..

Lân ne biçim iş bu dedim ama müthiş de meraklandım. Çok güzel gencecik hanımlar var kalabalı kapı girişinde. Kapıdan uzak soteli bi yere çekilip ! başladım hem beklemeye hem etrafı dikizlemeye.

Yaklaşık 40 dakika sonra o kalabalığı aradıysan bul. Girdim içeri , Lâb. Müdürü Nuran Hanım’a kendimi tanıtıp , işlemleri tamamlayıp İlk Lâb. Bölümü Toprak kısmında işe başladım.

O gün hayretler içinde NATO ile tanıştım. Meğer Lâboratuvar Bayındırlık Bakanlığı bünyesine gömülmüş ( !!! ) bir NATO Lâboratuvarı İmiş.

Türkiye’deki tüm NATO Hv. Meydanlarının , NATO Akaryakıt Tesislerinin yapım , ihâle ,Kontrol Mühendislik üssü imiş. Bünyedeki tüm lâboratuvarlarda sırasıyla çalışarak , Sıhhiye’den NATO Otobüsü ile Bakanlıklar’a aksaksız düzende gelerek 2 Aylık Stajı bitirdim.

Ve öğrendim ki ;

Her gün kapıya yığılan kalabalık çoğu Gençlik Parkı’nda büfeleri olan insanlarmış , mesai imzasına uğruyorlarmış . Tabii hepsi Adalet Partisi militanı imiş. İlk kez , birarada yürüyen Devlet memurluğu ile esnaflık yapma cambazlığı olayına da tanık oluyormuşum meğer.

Ayrıca ,burada çalışan İnşaat , Jeoloji , Kimya Mühendisleri’nin burada NATO tezgâhındaki ballı durumu öğrendiklerinde ve yeteri kadar ! deneyim kazandıklarında , çevre edindiklerinde özel sektöre geçtiklerini , biraz daha sıçramayı becerenlerin NATO MÜTEAHHİDİ olduklarını öğrenmiştim.( Meselâ TEKFEN Holding , isimleri bile Lâb.’ın adından üretilmiş isim )

NATO’nun , Türkiye’de , asker ve sivil sektörde sökülüp atılamaz bir KILCAL DAMAR AĞI oluşturduğunu kaç kişi bilir.

NATO Müteahhitleri T.C. Maliyesince takip edilmez. Statüleri özeldir.

NATO , Türkiye’de ve diğer NATO ülkelerinde Ahtapot Devlet’tir.

T.C. Burhan

Etiketlendi:, , , ,

Bir Cevap Yazın

