İRAN DOSYASI : İRAN TURİZMİNE MİZAHİ BİR YAKLAŞIM :)

Komşumuz İran‘ın ne kadar gelişmemiş, kötü bir ülke olduğunu duymuşsunuzdur. Genellikle tatil planlarında zaten yer almaz da, olur da gitmeyi düşünüyorsanız, bu içeriğe bir göz atın. Kararınız değişebilir..

Kaynak: http://pulptastic.com/17-reasons-never-v…

1. Ülkenin başkenti Tahran, hiç gelişmiş bir şehir değil.

2. Herkes kerpiçten evlerde yaşıyor.

Kaşan’daki Tabatabayi Sarayı falan hep kandırmaca.

3. Köylerini diğer ülkelerin köylerinden farklı kılan bir şey yok.

Irak sınırındaki Palangan Köyü’nün böyle azıcık güzel gözükmesinin sebebi tamamen ışık oyunlarından kaynaklanıyor. Yoksa dahiyane mimarisiyle alakası yok.

4. Estetik mimari diye bir şey söz konusu bile değil.

Şiraz’daki Nasır el-Mülk Camii’ni niye ziyaret etmek isteyesiniz ki?

5. Peh..

Şiraz’da görebileceğiniz en güzel şey bu.. Tabii ona da güzel derseniz.

6. Kadınlar pek ortalıkta gözükmüyor

Sırf kadın olduğu için baskıya maruz kalan bir İranlı.

7. İranlılar eğlence nedir bilmezler.

Havuz partileri vs. asla yapılmaz.

8. Yemekleri hep bizden araklama.

Ne gerek var oraya kadar gitmeye, ortadaki bildiğin kebap işte..

9. Tarihi kültürleri yok desek yeridir.

Fotoğrafa aldanmayın. Neredeyse her ülkede 6. yüzyıldan kalma bir tarihi eser var..

10. Tarihe meraklı bir gezginseniz, İran’a gitmeyin.

2.500 yıllık antik heykeller mi? Olabilir, bu tarihi olduğu anlamına mı geliyor?

11. Sanat mı? O da ne?

Tahran’da Çağdaş Sanatlar Müzesi yok. Hatta orada Warhol, Pollock, Munch, Hockney ve Rothko’nun eserleri de sergilenmiyor. Gitmeyin yani.

12. Camiilere işlenen desenler çok karmaşık.

Seyyed Camii’nin tasarımını da acemi birisi yapmış galiba.

13. O renkli tavanlar da ne öyle?

Yine İsfahan’daki Çehel Sütun Sarayı’ndaki anlamsız abartılı çalışmaları görüyor musunuz?

14. Kırsal kesimleri de hiç büyüleyici değil.

15. İran’da vahşi doğa denilince akla sadece sivrisinekler ve hamamböcekleri geliyor.

Pers Çitaları falan yok ha.. İsim benzerliği olsa gerek..

16. Çöl olduğunu zaten biliyorsunuz?

Haliyle yeşillik falan da bulunmuyor.. Ne kadar kötü!

17. İnsanlar ulaşımlarını deveyle sağlıyorlar.

Araba yok. Tek opsiyon var, o da deve!

18. Kış sporları da yapılmıyor tabii.

19. Kısacası İran, görülmeye layık bir yer değil. Mutluluktan eser yok, depresyona girersiniz.

VİDEO LİNK :

https://youtu.be/RYnLRf-SNxY

Reklamlar

Etiketlendi:, ,

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: