LÜTFEN DİKKAT : Kargonuz geldi, bizi arayın, Çekiliş sonucu hedi ye kazandınız Dolandırıcılığı !

n7REm0.jpg

TÜSODER Hukuk Komisyonu Başkanı olan Emergen, 2 bin liralık ürün kazanıldığı gerekçesiyle insanlardan 120 lira kargo ücreti istenerek tüketicilerin aldatıldığını belirtti.

TÜSODER Hukuk Komisyonu Başkanı olan Av. Murat Emergen, bazı kötü niyetli kişilerin insanlara cep telefonu yoluyla mesaj atıp hediye ya da çekiliş kazandınız diyerek dolandırıcılığa yeni bir boyut kazandırıldığını söyledi.

Gelişen teknolojiyle birlikte dolandırıcıların da buna ayak uydurarak farklı yöntemler bulup insanları mağdur ettiklerini belirten Emergen, tüketicilerin cep telefonlarına gelen Kargonuz geldi, bizi arayın, Çekiliş sonucu hediye kazandınız gibi mesajlara aldanılmamasını istedi.

Emergen, çekilişle kazanılan hediyenin alınması için verilen telefon arandığında, bir bedel ödenerek değeri 750 TL ile 5 bin TL arasında olan hediyelerin gönderildiğini söylediklerini belirterek sözlerini şu şekilde sürdürdü: "Tüketici, sözde kazandığı hediye paketinin gönderilmesini kabul ederse gönderi satıcının anlaşmalı kargo firmasıyla yapılıyor. Dolandırıcılar, ‘2 bin liralık ürün kazandınız. Sadece kargo ücreti olan 120 lirayı ödeyeceksiniz’ diyerek tüketiciyi aldatıyor. Bu durumda tüketicinin kargoyu kontrol etmeden parayı ödemesi şartı koşuluyor. Haliyle tüketici, kapıda 100-300 lira tutarında bedeli ödemiş oluyor ama iş işten geçiyor. Dolandırıcılar, kargo firmalarını da kendi sahtekarlıklarına alet ediyor"

Çekilişle hediye kazandığını sanan kullanıcıların kargodan gelen paketi belirli bir ücret karşılığında aldıktan sonra paketten değersiz eşyalar, hatta gazete kağıtlarıyla karşılaştıklarını söyleyen Emergen, kargonun kontrol edilmeden alındıktan sonra hiçbir şekilde hak iddia edilemeyeceğini belirterek tüketicileri uyardı. Kargo alıcısının durumdan şüphe ettiği zaman kargo elemanının yanında paketin açılmasını isteyip tutanakla kargo teslim fişine işlenerek belgelenmesi gerektiğini bildirdi.

Tüketicilerin uzun mesafeli sözleşmelerde 14 gün içerisinde koşulsuz olarak cayma hakkının bulunduğunu belirten Emergen, "Bu bildirim elektronik yollarla da yapılabilir. Hasar açıkça görünmeyen, ilk bakışta anlaşılamayan bir kusur ise cayma hakkı kullanılırken tüketici 14 günlük süreyle sınırlı değildir" dedi.

Paketin içerisinde ne olduğunun fatura ya da irsaliye içerisine yazılmasının zorunlu olduğunu belirten Emergen, "Faturasız bir ürün alındığında, ürünle ilgili bir sorun yaşanırsa satıcıdan herhangi bir destek alınamayacağı unutulmamalıdır. Durduk yerde ikramiye, hediye çekilişi kazanılması, bir aldatmacadır. Vatandaşların bu konuda kendilerine gelen her türlü bildirimle ilgili cumhuriyet savcılıklarına suç ihbarında bulunmalıdır" şeklinde konuştu.

Reklamlar

Etiketlendi:, ,

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: