EĞİTİM DOSYASI : İngilizceye Nasıl Çalışılmalı ?

GÖNDEREN : FARUK BAYKAN

Öğrenciler her gün okula gidiyorlar; dershanelere veya özel derslere gidiyorlar; gün boyunca ders çalışıyorlar; ödevlerini yapıyorlar. Ancak bu kadar çalışmaya rağmen, bu öğrencilerin neredeyse sadece %3’ü İngilizce’yi az çok iyi konuşuyorlar. Bunun sebebi nedir? İngilizceye çalışma stiliniz

Ancak bunun üstesinden gelebiliriz arkadaşlar. Eğer İngilizceye sürekli aynı metod ile çalışırsanız öğrenme kârınızı düşürür.

Arkadaşlar İngilizceye temiz bir sayfadan başlamayı planlıyorsanız, diyeceklerimi dikkatle okuyunuz çünkü, ben elhamdülillah bunu yaparak sadece 9 ayda İngilizce temelimi tamamladım ve şuan ileri seviyelere (Advanced) çıkarmaya çalışıyorum. Tabi şuan ki seviyeye 3 yıl sıkı çalışmanın sonunda vardım.


Yalnız siz diyeceklerimi uygularsanız gerçekten iyi bir adım atacaksınız ve sınavlarınızda iyi bir başarı sağlayacaksınız.

Şimdi arkadaşlar aşağıda size bütün planı anlatacağım lütfen dediklerimi uygulayınız 🙂

1) İngilizceye temiz sayfadan, kökten başlamak için yepyeni bir kitap almanızı öneriyorum. Kitap olarak "Cambridge" ya da "Oxford" un yayınlarını tercih ederim. Benim kullandığım kitap:


Essential Grammar in Use

9780521675802.jpg


Kitabınızdan her gün bir ya da iki konu yapınız. Bu yaptığınız konulardan 5er cümle yazınız. Bu cümleleri sesli okuyunuz. Yalnız hızlı okuyana kadar tekrar, tekrar okuyunuz.

2)Her gün 510 tane kelime öğreniniz. Bu kelimelerin her birini bir cümlede kullanınız. Benim yaptığım yöntem her kelimeyi post-it kâğıtlara yazıp (affedersiniz) tuvalet dâhil gözüme takılabilecek her yere yapıştırdım. Haftalık 2040 kelime öğrenirdim.

3)Film izleyiniz. Ancak, izleyiniz derken filmde olan görüntüye ve olaylara dalmayınız 🙂 . Film izlerken yapmanız gereken iki önemli nokta vardır:

-Türkçe altyazılı, İngilizce olmalıdır.
-Filmdeki karakterlerin konuşmasını iyi izleyip taklit etmelisiniz.
movies.jpg

4)Basit bir İngilizce kitap bulundurun. Boş zamanlarınızda bu kitabı bir sözlükle okuyunuz.


Yalnız sürekli basitte kalmayın sınırlarınızı zorlayın.

stack-of-books.jpg

5)İngilizce Gramer/Dil Bilgisi konularınızı kağıda akıl haritaları olarak dökün; renk kullanın; duvara asın.

Sebebi:

Renkli şeyler beynimizin sağ kısmında algılanır.
Yazılı şeyler ise beynimizin sol kısmında algılanır.
Eğer ikisini birlikte kullanırsanız daha çok ve daha yararlı öğrenirsiniz.

6) İngilizceyi ezmeyiniz. Yani onunla alay etmeyiniz. Şöyle I run yerine Ayran diye yazmayınız. Böyle yaparak dilinizi zayıflatırsınız, kalitesini düşürürsünüz.

QA7W4v.jpg

Biliyorum ki içimizde düşmanımın dilini niye öğreneyim ki Umurumda bile değil Hiç gerek yok. diyenler var. Arkadaşlar bir kere Britanyanın emperyalist sömürgeciliği sebebiyle İngilizce dünyanın her yerinde konuşuluyor. Adamlar zorla öğretmişler. Bu yüzden dünyada söz hakkı almak için onu öğrenmemiz gerekiyor. Ancak gönül ister ki Türkçe bir gün bütün dünyanın dili olsun.

Etiketlendi:,

Bir Cevap Yazın

